قرارگاه آثار، یادگاه شهدای اقتدار ملی

آینده نگارهای اقتدار ملی با محوریت شهید اقتدار کشور «سرلشکر حسن تهرانی مقدم»

logo

قرارگاه آثار

آینده نگاره های اقتدار ملی، ملهم از
مدیریت جهادی و انقلابی سیدالشهداء اقتدار

سرلشکر «حسن تهرانی مقدم»


logo

دوازدهمین سال فراق

ویژه مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت
سیدالشهداء اقتدار و امنیت کشور

سرلشکر «حسن تهرانی مقدم»

به همت سازمان هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

هشتمین اجلاس بین المللی

مجاهدان در غربت

یادکرد شهدای اقتدار و امنیت جهان اسلام
با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری سرلشکر شهید حسن تهرانی مقدم

اهم رویدادها

ویژه مراسم مراسم دهمین سالگرد شهادت سرلشکر حسن تهرانی مقدم و یادواره ۲۸۶ شهید هوا فضای سپاه در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شد

 ویژه مراسم مراسم دهمین سالگرد شهادت سرلشکر حسن تهرانی مقدم و یادواره ۲۸۶ شهید هوا فضای سپاه در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شد

تا ربا را جنگ با خدا ندانیم، در اقتصاد شکست می‌خوریم، قالیباف: عمق استراتژیک خود را در قلب‌های مردم می‌دانیم نه موشک/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله بین پیشرفت و عزت یک کشور و یک ملت تا وابستگی و تحت سلطه بودن و ذلیل شدن آن فقط در یک روحیه و جمله است که آیا ما می‌توانیم یا نمی‌توانیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم دهمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار حسن طهرانی مقدم و یادواره ۲۸۶ شهید هوافضای سپاه که در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شد، با بیان اینکه امروز نیروی هوافضای سپاه به برکت مجاهدت رزمندگان آن از روز‌های غربت در دفاع مقدس بیرون آمده است، اظهار داشت: نیروی هوافضا امروز تضمین‌کننده اقتدار کشور در زمین، هوا و دریا و نماد شعار «ما می‌توانیم» است. فاصله بین پیشرفت و عزت یک کشور و یک ملت تا وابستگی و تحت سلطه بودن و ذلیل شدن آن فقط در یک روحیه و جمله است که آیا ما می‌توانیم یا نمی‌توانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همین نیروی هوافضای سپاه را که یک تابلوی تمام عیار از «ما می‌توانیم» است مرور کنیم، می‌بینیم که در کنار خودباوری و خدامحوری مبتنی بر سنت‌های الهی، مردم‌داری و مشارکت دادن مردم نیز در موفقیت آن مؤثر بوده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه امروز امنیت ما در بخش‌های مختلف در زمین، هوا، دریا و در مرز‌ها به برکت همین روحیه ما می‌توانیم است، تصریح کرد: البته باور ما این است که مکتب امام (ره) و اسلام سیاسی ایشان این را به ما یاد داده است که عمق استراتژیک خود را در قدرت نظامی و موشکی نمی‌دانیم، بلکه عمق استراتژیک خود را در قلب‌های مردم این کشور و یکایک فرزندان امت اسلامی می‌دانیم. تا زمانی که خدمت‌گزار این مردم هستیم این قدرت و اقتدار نیز باقی خواهد بود؛ چراکه این توان و اقتدار هم به برکت همین مردم است.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه امروز در قوای سه‌گانه برای موفقیت و عدم موفقیت همین فاصله میان می‌توانیم و نمی‌توانیم تعیین‌کننده است، اظهار داشت: هیچ فرقی بین اقتدار موشکی با حوزه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع نیست و اگر امروز در اقتصاد دچار ضعف هستیم، قبل از اینکه تحریم‌ها مقصر باشد این روحیه مقصر است که باور ندارد ما می‌توانیم؛ اگر باور کنیم که می‌توانیم، موفقیت اقتصادی هم در یک قدمی ماست.

قالیباف ادامه داد: مگر می‌توان قبول کرد که در شمال اتوبان تهران ـ کرج صنایع هوافضای ما با این سطح از پیشرفت مستقر باشد، ولی در جنوب اتوبان بخش قابل توجهی از صنایع دیگر باشند که در مسائل اولیه‌شان نیز مشکل دارند؟! فاصله این دو در همان روحیه ما می‌توانیم است.

* تا ربا را جنگ با خدا ندانیم، در اقتصاد شکست می‌خوریم

وی با بیان اینکه تا روحیه‌مان را عوض نکنیم و به سنت‌های الهی باور نداشته باشیم، به جایی نمی‌رسیم، عنوان کرد: در عرصه اقتصاد تا زمانی که ربا را جنگ با خدا ندانیم، معلوم است که این جنگ با خدا منجر به شکست می‌شود. وقتی در تصمیم‌گیری‌ها شایسته‌گزینی نکنیم اقتصاد و مدیریت‌مان دچار مشکل می‌شود؛ اگر امروز هوافضای سپاه نماد ما می‌توانیم است، به خاطر شایسته سالاری و شایسته‌گزینی به همراه روحیه ما می‌توانیم است.

قالیباف تصریح کرد: اگر امروز این باور را داشته باشیم، با یک برنامه پنج‌ساله می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و در حوزه‌های اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی با اقتدار صحبت کنیم. این ظلم به انقلاب و این مردم است که با چنین روحیه‌ای پای کار نباشیم. تمام نظام‌های اداری ما باید با این باور حرکت کنند. هرجا این روحیه نبوده به مشکل برخوردیم، بنابراین این را به حساب انقلاب نگذاریم و این فرصت را فراهم کنیم که مردم در صحنه اداره کشور حضور داشته باشند. امروز متأسفانه مردم را از این صحنه‌ها دور نگه داشته‌ایم و این بزرگ‌ترین اشتباه است و باید در این روش کار تجدیدنظر کنیم.

>>> مشاهده گزارش تصویری ...

گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت سردار حسن تهرانی مقدم

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نگارخانه ویدئویی