قرارگاه آثار، یادگاه شهدای اقتدار ملی

آینده نگارهای اقتدار ملی با محوریت شهید اقتدار کشور «سرلشکر حسن تهرانی مقدم»

logo

قرارگاه آثار

آینده نگاره های اقتدار ملی، ملهم از
مدیریت جهادی و انقلابی سیدالشهداء اقتدار

سرلشکر «حسن تهرانی مقدم»


logo

دوازدهمین سال فراق

ویژه مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت
سیدالشهداء اقتدار و امنیت کشور

سرلشکر «حسن تهرانی مقدم»

به همت سازمان هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

هشتمین اجلاس بین المللی

مجاهدان در غربت

یادکرد شهدای اقتدار و امنیت جهان اسلام
با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری سرلشکر شهید حسن تهرانی مقدم

اهم رویدادها

وزیر راه و شهرسازی در مراسم یک دهه فراق: تغییر معادلات جهانی در حوزه نظامی نتیجه اقدامات شهید تهرانی‌مقدم در صنعت موشکی است

 وزیر راه و شهرسازی در مراسم یک دهه فراق: تغییر معادلات جهانی در حوزه نظامی نتیجه اقدامات شهید تهرانی‌مقدم در صنعت موشکی است

وزیر راه‌وشهرسازی در مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شهید تهرانی‌مقدم: تغییر معادلات جهانی در حوزه نظامی نتیجه اقدامات شهید تهرانی‌ مقدم در صنعت موشکی است/ این شهید "ما می‌توانیم" در برخورداری از تکنولوژی‌های دنیا را به "توانستن" تبدیل کرد. مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسن تهرانی‌ مقدم و شهدای اقتدار با عنوان یک دهه فراق، عصر سه‌ شنبه با حضور رستم قاسمی در مجموعه فرهنگی مزین به نام این شهید برگزار شد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم یک دهه فراغ به مناسبت دهمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسن تهرانی مقدم، ضمن گرامی‌داشت یاد این شهید اظهار داشت: آنچه که امروز ایران در حوزه موشکی به آن نایل شده است، از دستاوردهای این شهید است.

قاسمی با یادآوری اینکه در آن بازه زمانی خبری از شرکت‌های دانش‌بنیان نبود و شهید تهرانی‌مقدم دانش را در بحث موشکی و صنعت هوا و فضا بنیان گذاشت، افزود:‌ اقدامات این شهید در این حوزه به فاصله یک دهه فراغ از او، هنوز هم شاید نو و دست‌نیافتنی باشند.

وی با اظهار اینکه آن زمان دانش و تکنولوژی ساخت موشک در کشور وجود نداشت و کسی باور نمی‌‌کرد به دانش فنی آن برسیم، تصریح کرد:‌ نتیجه اقدامات شهید تهرانی‌مقدم در حوزه موشکی و صنعت هوا و فضا، تغییر معادلات جهانی در حوزه نظامی است.

وزیر راه‌وشهرسازی با اظهار اینکه همه در آن بازه زمانی رسیدن به این دستاورد تکنولوژیکی را نشدنی می‌دانستند، تاکید کرد:‌ شهید تهرانی‌مقدم هرگز کلمه نشد و نشدنی به ذهنش خطور نمی‌کرد.

قاسمی با اشاره به جمله حضرت امام (ره) مبنی بر «ما می‌توانیم»، تصریح کرد: شهید تهرانی‌مقدم با تکیه به این جمله حضرت امام توانست دستیابی به صنعت موشکی را که جزو پیچیده‌ترین صنایع است در شرایط سخت تحریم استکبار جهانی با فکر و دانش خود و به‌کارگیری جوانان مستعد پایه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه شهید تهرانی‌مقدم جمله «ما می‌توانیم» را به‌خوبی درک کرد، اظهار داشت:‌ این شهید ما می‌توانیم را در برخورداری از تکنولوژی دنیا را به توانستن تبدیل کرد؛ این جمله منشا همه توانمندی‌های در حوزه‌های مختلف کشور است.

به باور وزیر راه‌وشهرسازی، جوانان و متخصصان ایرانی جمله «ما می‌توانیم» حضرت امام (ره) را در همه حوزه‌ها به توانستن تبدیل کردند و هرجایی هم اگر نقصی وجود دارد به دلیل حاکم نبودن این تفکر است.

قاسمی با اظهار اینکه کار شهید تهرانی‌مقدم در تاریخ ایران به‌عنوان کاری نمونه و بزرگ ثبت شده است، گفت: دنیا و به‌ویژه دشمن این دستاورد را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که اقتدار موشکی ایران را چه کسی بنیان گذاشته است و ایران در چه قله‌ای قرار دارد و نتیجه تلاش متخصصان در آینده چه می‌شود.

وی با بیان اینکه به واسطه این شناخت از توانمندی موشکی ایران است که نظام استکباری علیه آن بسیج شده، تاکید کرد: یکی از محورهای مهم و اولویت‌ها در مذاکرات هسته‌ای نگرانی از توان موشکی ایران است؛ ترسی که امروز استکبار از توان موشی ایران دارد، نتیجه اقدامات این مرد بزرگ است و راهش مستدام خواهد ماند.

وزیر راه‌وشهرسازی، ترس رژیم صهیونیستی از ایران را نتیجه اقدام بی‌نظیر این شهید بزرگ دانست و گفت:‌ محور مقاومت مدیون تلاش‌ها و تصمیمات شجاعانه شهید سردار سلیمانی و ابزارهای پایه‌ریزی شده توسط شهید تهرانی‌مقدم، پدر صنعت هوا و فضا و موشکی کشور است.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه آغاز راه توانمندی ایران در صنعت موشکی را شهید تهرانی‌مقدم پایه‌ریزی کرد، گفت:‌ امیدواریم بتوانیم رهرو راه او شویم که در تاریخ ایران سرآمد است.

در پایان این مراسم، قاسمی از پروژه "روایت مقدم" به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه در حوزه شعر و ادبیات رونمایی کرد. این پروژه که بناست اختتامیه آن در دهه فجر امسال برگزار شود، حاوی اشعاری از شاعران آئینی، انقلابی و خارجی در ارج نهادن به مقاوم علمی و معنوی شهید تهرانی‌مقدم است.

پایگاه خبری وزارت راه‌ و شهرسازی

مشاهده ی گزارش تصویری، (وبگاه وزارت راه و شهرسازی) 

    ۲۶ آبان ۰۰    |    

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نگارخانه ویدئویی